live ?!*@ like a suicide

okej. jag vill falla ihop i gråt. den här dagen har varit värre än någon kan tänka sig. det börjar med att jag i vanlig ordning tar bussen till jobbet, minding my own business. är framme ett tag innan jag börjar. passet startar egentligen 11.30 men jag hoppar in 40 min innan då det är KALABALIK, KAOS OCH DJÄVULSKAP redan denna tid. människor är förjävliga. de äter, dricker, svinar ner, är uppkäftiga, är fula, är äckliga, tänker med sina rövar, kompletta jävla idioter. finns väl 5% av denna människoskara som går att hantera, resten är rötägg. dagen fortgår med försening efter försening, alla blir surare och hungrigare. de tror att vi i personalen står och slappar i något hörn när vi i själva verket känner för att avsluta våra liv av utmattning och värk. tror att det är vårt fel. allting. att planen är försenade, att det finns för lite sittplatser på flygplatsen, de vill ordna med specialbeställningar som man fan inte har tid med OSV. man försöker bita ihop men inombords vill man bara skrika och gråta. man mår fanimej uppriktigt dåligt. tolv timmar senare är vi NÅGORLUNDA klara, då far vi hem. klockan är 23.37 när jag stämplar ut. trots att det faktiskt är saker kvar att göra efter grisarnas invasion. ta tåget nästa gång förfan.

bra start på födelsedagen. b-e-a-utiful.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till restaurangbranschen! Allt handlar om att vara serveringshora åt kunderna och hur hårt man än jobbar kommer man alltid få skit.

Så var det när jag jobbade på max också.

2011-02-13 @ 20:45:51
URL: http://monicaborlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0