dallas

nu sitter jag här, tre portioner sallad senare. småkikar lite på filmen world trade center samt filosoferar. broderns pack har begett sig till sydligare breddgrader, skönt. ensam. jag saknar alexander, jag lagade middag till honom och mig idag, tortellinigratäng, han sa att det var jättegott! jag önskar att han kunde vara här jämt.

juste, jag vill bo på en mysig gammal gård ute på vischan. jag kanske inte är den som söker sig till storstaden ändå. tänk er att vakna upp tidigt en sommarmorgon och ta på sig myskläder och sätta sig ute i solen med en kopp kaffe och nybakat bröd. himmel. jag skulle baka bröd åt alexander med fast han dricker inte kaffe så han skulle få mjölk istället, eller saft. jag hade inte velat ha några djur där på gården, bara några hönor och en hund. jag skulle odla eget och ha ett stort äppelträd. det skulle finnas krusbär, röda vinbär, hallon, jordgubbar, sallad, morötter, tomater och potatis. jag kan se framför mig hur det hade sett ut både på in och utsidan fast jag orkar inte skriva ned det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0